Overslaan naar content

• Amersfoort, Utrecht, Nederland
Het Element Taalcentra

Functieomschrijving

Ben jij op zoek naar een uitdagende en betekenisvolle onderwijsbaan in de regio Amersfoort?

Kom dan werken bij het Taalcentrum en maak het verschil voor leerlingen die gevlucht zijn voor de oorlog in Oekraïne. Ter versterking van ons team zijn wij namelijk op zoek naar een gedreven:

Leraar ISK | Docent NT2 | Docent Nederlands | 0,6 - 1,0 fte

Jouw baan
Als leraar bij het Taalcentrum bestaat het grootste deel van jouw functie uit het geven van les aan een klas met leerlingen die niet of nauwelijks Nederlands spreken. Je gebruikt jouw pedagogische competenties om een constructieve relatie op te bouwen met de leerling en deze op praktijkgerichte wijze kennis te laten maken met de Nederlandse taal. Van jou wordt verwacht dat je zowel klassikaal als gedifferentieerd les kunt geven en oog hebt voor het geven van individuele aandacht en maatwerk. Op deze manier kunnen leerlingen zich op hun eigen tempo maximaal ontwikkelen. Tegelijkertijd gaat het op school om meer dan alleen het leren van de Nederlandse taal. De vakken zijn bij voorkeur contextrijk en praktijkgericht, waardoor we de doorstroming naar het vervolgonderwijs versterken en de integratie bevorderen. Dat vraagt van jou dat je over de competenties beschikt om in je onderwijs de verbinding te leggen met de cultuur en maatschappij van Nederland. Kortom, een uitdagende en afwisselende onderwijsbaan waarin je echt het verschil kunt maken voor een prachtige doelgroep leerlingen en hen helpt om een eigen plek te verwerven in onze samenleving!

Jouw team

Het Taalcentrum, onderdeel van Het Element, is een onderwijsvoorziening voor anderstalige leerplichtige leerlingen in de leeftijd tussen 12 en 18 jaar. Op dit moment hebben we vier regionaal georiënteerde locaties, waarvan er één specifiek gericht is op Oekraïense vluchtelingen. Iedere locatie bestaat uit een hecht team van 10-20 collega’s en heeft een eigen afdelingsleider. De kleinschaligheid van onze onderwijslocaties vormt mede de basis van een veilig schoolklimaat waarbij we respect hebben voor elkaar en begrip tonen voor verschillen in cultuur, verleden en godsdienst. We hebben nauw contact met betrokken instanties als het COA, Nidos en diverse gemeenten. Tevens werken we in een aantal projecten samen met een aantal reguliere vervolgscholen uit de directe omgeving. Bovenal stralen we met elkaar uit dat we het fijn vinden dat je er bent, zowel naar onze leerling als naar jou als collega. Zo zetten we ons er allemaal voor in om onze leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op een succesvolle overstap naar het vervolgonderwijs, zodat we hen alle kansen bieden op een succesvolle toekomst.

Wat bieden wij

Vanwege groei van de organisatie zijn wij op zoek naar meerdere collega’s voor ons enthousiaste en hechte team. Wanneer je bij ons aan de slag gaat bieden wij jou graag het volgende perspectief:
•Functieomvang 0,60 -1,0 fte (in overleg te bepalen)
•Salarisinschaling €3.301 - €5.231 (inschaling o.b.v. cao VO)
•Eindejaarsuitkering 8,33%
•Vakantiegeldregeling 8,00%
•Als pensioenvoorziening word je aangemeld bij het ABP
•Schoolvakanties en feestdagen worden doorbetaald
•Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een opleidingsbudget, telefoonvergoeding en diverse personeelsregelingen
•Een jaarcontract met uitzicht op verlenging bij het Taalcentrum of een andere onderwijsonderwijsinstelling binnen onze organisatie
•Omdat het Taalcentrum deel uitmaakt van Het Element en Stichting Meerscholen gaat men bij wederzijds enthousiasme graag het gesprek met jou aan om de mogelijkheden te verkennen tot het volgen van een opleiding die leidt tot een tweedegraads bevoegdheid in een kernvak (bijv. Nederlands of Wiskunde).

Wie zoeken wij

Je beschikt over een afgeronde HBO lerarenopleiding, bij voorkeur de PABO of Pedagogische Academie, de opleiding NT2 of een tweedegraads bevoegdheid Nederlands. Wanneer je over een andere lesbevoegdheid beschikt ben je ook meer dan welkom om te reageren. Hierbij is het van meerwaarde wanneer je aantoonbare affiniteit en ervaring hebt binnen het ISK-onderwijs of het werken met andere (anderstalige) doelgroepen die extra ondersteuning nodig hebben binnen het onderwijs. Als collega ben je doelgericht, geduldig, integer, flexibel en een echte teamspeler. Verder kun je goed zelfstandig werken en zoek je graag iets zelf uit, maar durf je tegelijkertijd ook vragen te stellen en met collega’s te schakelen wanneer je iets niet helemaal zeker weet of het anders te veel tijd gaat kosten. Andersom sta je ook altijd klaar voor jouw collega’s om waar nodig te helpen. Als persoon ben je een positieve doorzetter met een sociaal karakter en een passie voor het onderwijs, die zich graag samen met collega’s inzet om jonge mensen het onderwijs te bieden waar ze recht op hebben en wat hen gaat helpen op weg naar hun toekomst.

Solliciteer nu!

Word jij onze nieuwe collega? Solliciteer dan direct via onderstaande link. Wij zien graag jouw CV en motivatiebrief tegemoet en kijken er naar uit om jou te leren kennen. Voor deze wervingsprocedure werken wij samen met onze onderwijspartner De Werving Regisseurs. Heb je nog vragen? Bel dan gerust met Marieke van Ginneken via 06-29379467 of stuur een email naar taalcentrum@dewervingregisseurs.nl.

Vereisten

.